вторник, 9 ноември 2010 г.

Себастиан Льоб отново недостижим в световния рали-шампионат



В световния рали шампионат за 2010-та година чудо не се случи и шампион отново стана французинът Себастиян Льоб от отбора на Ситроен. Роденият във френския град Арно състезател бе недостижим за съперниците си и за поредна 7-ма година е номер 1 в автомобилният спорт. Последният път когато не бе пръв е второто място през 2003-та година, когато Льоб остана на една точка от титлата, спечелена от норвежеца Петер Солберг.
Тази година във втория тим на Ситроен се появи нов състезател, който показа качества, които са най-близки до тези на Льоб. Това е друг французин Себастиян Ожие. Той е съотборник на Кими Райконен в Ситроен-2. „Леденият” Кими не показа почти нищо тази година и кръг преди края е 10-ти в класирането. Той обаче категорично се изказа, че 2011-та отново ще е рали-пилот, напук на медиите които го свързваха със завръщане във Формула 1.
Вторият пилот в тима на Ситроен-1 Дани Сордо не се представя на високо ниво и е едва 5-ти преди старта във Великобритания, който е последен за годината. Трети е финландецът Латвала, а четвърти в подреждането е Петер Солберг.
Тази година имаше стартове на много нови места по света. Това е част от политиката на автомобилният световен съюз да може да се популяризира в повече държави позападналия спорт в последните години. Мицубиши, Субару и Пежо напуснаха преди години ралито и това доведе до голям срив на спонсори, а такива трябва да бъдат намерени за да може шампионата да се издържа и да поддържа отлично ниво. Във времената на Томи Макинен, Колин Макрий, Карлос Сайнц финансите бяха предостатъчни, битките бяха велики. Но...сега времената са се променили.
 
 
За нас, българите, сезонът ще се запомни с първия старт на световното рали в България. В средата на юли у нас пристигнаха най-добрите автомобилни пилоти, нещо което рали-фенът у нас ще запомни за дълго време. За съжаление организацията не бе на топ ниво, най-вече с отразяването на резултатите, както и с участието на българските пилоти, около които дълго време не се знаеше дали класирането им ще важи за БГ шампионата.
За догодина освен надеждата за нови спонсорски договори, остава и друга надежда – Льоб да има реална конкуренция, най-вероятно в лицето на Ожие, с което да се засили интереса към този различен вид спорт.

Няма коментари:

Публикуване на коментар