Шокиращ завършек на сезон 2010 имаше в последното състезание във Формула 1 в Абу Даби. Преди този кръг фаворити за титлата бяха първия и втория във временното класиране Марк Уебър с Ред Бул и Фернандо Алонсо с Ферари. Двамата пилоти бяха на 7 точки разлика в класирането в полза на изпанеца, а други двама пилоти имаха минимален шанс за титла – другия пилот на Ред Бул Себастиян Фетел и пилота на Макларън Люис Хамилтън. Те се движеха на съответно 15 и 24 точки от върха, като при победа можеха да вземат 25 точки. Победата в Абу Даби взе Фетел, който заради изключително благоприятното развитие за него с Уебър и Алонсо стана и новият, най-млад шампион в историята на този спорт. Фетел, да, да, да, точно немеца победи конкуренцията, а Алонсо и Уебър завършиха 7-ми и 8-ми заради лоша стратегия. Шокът бе голям, както за победителя, който чак след края на надпреварата разбра какво става, така и за испанеца и двукратен шампион Алонсо. Фернандо изостана на старта на 4-та позиция, като дори това място му осигуряваше титлата. Прекалената предпазливост обаче, както и грешната тактика в бокса „изядоха” титлата която се „печеше” за италианския тим на Ферари и испанския му „тореадор”. Алонсо избърза с влизане за заредждане на гориво, излезе назад в класирането точно зад Виталий Петров с Рено. Именно руснакът не допусна в продължение на 20 обиколки Алонсо пред себе си, което изкара извън нерви Алонсо, който на 2 пъти излезе от пистата при атака на позиция, а след финала ръкомахаше на Петров и искаше обяснение за това защо не е успял да го изпревари. Това обяснение трябва да даде самия той, както и екипа му, който го „навлече” в тази ситуация. Другият голям фаворит австралиецът Марк Уебър имаше почти същата съдба като Алонсо. Влезе рано в бокса, изостана от водачите и завърши 8-ми, недостатъчно за титла. На подиума втори след Фетел застана четвъртия „кон” в битката Хамилтън. Това обаче не бе достатъчно и за него за триумф.
Големият триумф просто бе отреден за Фетел. Безгрешен в квалификацията, безгрешен на състезанието, Себастиян Фетел доказа че е най-добрия пилот в момента при състезанията с най-бързите болиди. Ред Бул взеха и титлата при конструкторите, което направи празника на тима още по-голям. Титлата е още по-сладка за Ред Бул и заради факта, че в предпоследния кръг ръководството игра честно с пилотите и не нареди да си разменят класирането, като Фетел спечели старта в Бразилия, а Уебър завърши втори – ход, който почти сигурно „хвърляше” титлата във Ферари. Показа се морал, който за съжаление не показаха от италианското Ферари, наредили преди няколко кръга „маневра” Маса – Алонсо с едничка цел да се направи шампион испанеца. Това не стана, Ферари загуби и титлата при конструкторите, а и срамът не е малко от действията им.
Идва нов сезон, нови болиди, нови драми по пистите. Сезон 2011 се очертава да е много интригуващ, с много фаворити за титлата. Дотогава трябва да отдадем заслуженото за целогодишната работа и триумф на германския пилот Себастиян Фетел и отбора на Ред Бул за 2010-та година.
Няма коментари:
Публикуване на коментар